A Gyógypedagógiai Szemle tartalomjegyzéke - 1988.
1988/1
Szám: 1
EREDETI KÖZLEMÉNYEK
Csocsánné Horváth Emmy: A tengelyesen szimmetrikus idomok haptikus észleléséről a geometria tanulásával kapcsolatban vakoknál
TOVÁBBKÉPZÉS
Bass László: Elő- és utóhangok egy vitához
Lányiné Engelmayer Ágnes: Tesztelméleti szempontok a klinikai pszichodiagnosztikában
Illyés Sándor: Általános iskolai gyenge tanulók és kisegítő iskolai tanulók intelligenciaszintje 1. és 2. osztályban
Bass László: Mérés és megítélés az általános iskolai szelekció folyamatában
Mesterházi Zsuzsa: A tanulási képesség összehasonlító vizsgálata
Gaál Éva: Tudásszintmérés problematikus nevelhetőségű tanulóknál
Nagy Éva: Vizsgálatok az óvodás Wechsler intelligencia teszttel
Sarkady Kamilla - Zsoldos Márta: A különböző tesztek jelzőértéke a tanulási zavar diagnosztizálásában, épértelműeknél és enyhe értelmi fogyatékosoknál
Borbély Sjoukje - Gereben Ferencné - Jászberényi Márta - Nagy Éva - Nagyné Réz Ilona - Sarkady Kamilla - Somogyi Veronika - Torda Ágnes: Különböző pszichometriai eljárások működésének elemzése rétegzett mintavétellel 4-5 éves korban
R. Hay Ottília: Longitudinálisan nyomon követett Down-syndromás kisgyerekek fejlettségi szintje teszteredmények alapján
A GYAKORLAT MŰHELYÉBŐL
Tátrai Mária: Találkozásom a co-counselinggel
A MAGYE ÉLETÉBŐL
Gordosné dr. Szabó Anna: MAGYE közgyűlés (1987.)
Mezeiné dr. Isépy Mária: Gyermekfelügyelői tanfolyamok Kaposváron
FIGYELŐ
Subosits István: Retorika (szerkesztette: Wacha Imre)
Varga Gábor: Tájékoztató az Egészségügyi Gyermekotthonok országos találkozójáról (1986.)
Huba Judit: Werner Radigk: Kognitív fejlődés és cerebrális diszfunkció
Dr. Veres Judith: A Világ Pszichiátriai Társaságának Regionális Szimpóziuma (1987.)
Lőrik József: Universitas Comeniana. Paedagogica Specialis XIII.
===================================================================
1988/2
Szám: 2
EREDETI KÖZLEMÉNYEK
Kincses Gyula - dr. Kincses Gyula: Vakok olvasási sebessége és a téri reprezentáció kapcsolata
Gyárfás Veronika - Fehér Zsigmond: A látásnevelés mint sérülésspecifikus személyiségkorrekció
Bass László - Torda Ágnes: „Ők” és „Mi” - a fogyatékosság témája a magyar sajtóban
Dr. Clausnitzer, Volkmar - Dr. Clausnitzer, Renate: A harapási rendellenességek, az sz hang képzésmódjának és a nyelés habitusának viszonyaival kapcsolatos kutatások
TOVÁBBKÉPZÉS
Marton Klára: A pedagógiai analízis és curriculum (PAC1.) szociális érettségi skálával végzett vizsgálatok
Bődör Jenő: Siketek általánosítási képességének vizsgálata
Simon Miklós - Nagy János: Szenzoros integráció és különböző személyiségmutatók összefüggései eltérő kóreredetű enyhe értelmi fogyatékos tanulóknál
Horváth György: A modern tesztelmélet fejlődési tendenciái
Göllesz Zoltán: A látássérültek kulturális integrációja
Csocsánné Horváth Emmy: A szakemberképzés hatása a társadalmi értékrend alakulására
A GYAKORLAT MŰHELYÉBŐL
Szabó Éva: Dadogók dilemmái
TANULMÁNYÚT, TAPASZTALATCSERE
Csató Zsuzsa: Az Európai Down Szülők Szövetségének (APEM) 1987. novemberi (26-29.) konferenciájáról
Dr. Hídvégi Márta: Egri gyógypedagógusok Ausztriában - osztrák fogyatékosok Egerben
Vassné dr. Kovács Emőke - Kedl Márta: Három nap Zágrábban
FIGYELŐ
Csepregi András: Az egészségügyi gyermekotthonokban dolgozó pszichológusok, pedagógusok, foglalkozásvezetők találkozója
Fényi Endréné: Tudományos ülés a "Fehér Bot Nemzetközi Napja" alkalmából
Dr. Tóth György - dr. Tóth Györgyné: Hatos Gyula: Az imbecillisek pedagógiája
===================================================================
1988/3
Szám: 3
EREDETI KÖZLEMÉNYEK
Subosits István: A biokibernetika a beszédfejlesztésben és javításban
Sarkady Kamilla - Zsoldos Márta: Mozgáskorlátozott (cerebral paretikus) kisiskolások olvasás-írás készségének differenciál-diagnosztikus megközelítése
TOVÁBBKÉPZÉS
Szabó Éva: Dialóguszavar – dadogás
FÓRUM
Gerebenné Várbíró Katalin: Vitaindító
Gerebenné Várbíró Katalin: A beszédfogyatékosság problémájának áttekintése logopédiai óvodában kezelt gyermekeknél
Kissné Haffner Éva: A logopédiai óvodai csoportok működése és foglalkozási formái
Egerszeginé Morvai Judit: Logopédiai ritmika a kezdő csoportban
Sósné Pintye Mária: Ritmika a haladó csoportban
Rosta Katalin: A beszédhibás gyermekek vizuomotoros koordinációjának jellemzői és a speciális fejlesztés egy lehetséges módja
Bőhmné Solti Mária: Játékra nevelés a logopédiai óvodában
Huszár Csilla: A logopédiai óvodában folyó anyanyelvi nevelés
File Edit: Matematika foglalkozás a logopédiai óvoda iskola-előkészítő csoportjában
A GYAKORLAT MŰHELYÉBŐL
Harkai Anna: Pályaválasztásra készülünk
A MAGYE ÉLETÉBŐL
Gordosné dr. Szabó Anna: XVI. Országos Szakmai Konferencia, Veszprém (1988.)
FIGYELŐ
Dr. Buday József: Beiskolázási adatok 1987/88. tanév
Dr. Göllesz Viktor: Vakvezető kutyákról, bélyeggyűjtőként
Takács Bernadett: Kissné Haffner Éva: Játékra nevelés a gyógypedagógiai óvodában
===================================================================
1988/4
Szám: 4
EREDETI KÖZLEMÉNY
Vékássy László: A pöszék szájérzékelésének vizsgálata
Dr. Zsoldos Márta - dr. Csányi Yvonne: A hallássérültek új formájú középfokú oktatásában részt vevő fiatalok pszichológiai vizsgálata
TOVÁBBKÉPZÉS
Torda Ágnes: Elmeorvoslás és gyógypedagógia
A GYAKORLAT MŰHELYÉBŐL
Feketéné Gacsó Mária: A dadogók logopédiai ellátásának helyzete néhány kérdőíves válasz alapján 1986-ban
Rosta Katalin: Néhány szó a vizuomotoros koordinációfejlesztés programjáról
NEMZETKÖZI KAPCSOLATOK
Ph. Dr. Jan Hucik: A Liptovsky Ján-i Kisegítő Szakintézet diákjainak elhelyezkedéséről
Ph. Dr. Jan Hucik: Az esztétikai nevelés színvonala és állapota a Liptovsky Ján-i Kisegítő Szakintézetben
Ghyczy Györgyné - Kiss Sándor: Esztétikai nevelés a homoki Kisegítő Iskola és Diákotthonban
TANULMÁNYÚT, TAPASZTALATCSERE
Deák Ágnes: Hat hét CIF-program
FIGYELŐ
Veér Károly: Mozgáskorlátozottak Humanitás Klubja Tatabányán a Közművelődés Házában
Harkai Anna: Összefoglaló a Vakok Világszövetsége 2. Közgyűléséről
Dr. Tóth György - dr. Tóth Györgyné: Zemlényi Zoltán: Hoppárézimi - agytakarítás
IN MEMORIAM
Dr. Tóth György - dr. Tóth Györgyné: Emlékezés dr. Buga Lászlóra (1906-1988)
===================================================================